Udmelding vedrørende ændring af sæsonkort

I FCKFC har vi selvfølgelig lagt mærke til den kritik, der har ramt klubben, og som vores medlemmer og medfans har givet udtryk for på diverse sociale medier. Og i bestyrelsen er vi også noget forundrede over processen og måden at melde tingene ud på fra klubbens side.

Vi forstår og anerkender til fulde klubbens ret til at vælge, hvad de vil have på hylderne. Vi savner blot at kunne se, at man har haft det formål for øje at forbedre produkterne for os fans.

Gårsdagens udmelding efterlod os med langt flere spørgsmål end svar, og vi havde gerne set en langt mere præcis udmelding fra klubben om retningen og også gerne sammenholdt med et fingerpeg om prislejet for fremtidens sæsonkort, også selvom vi forstår, at der stadig er faktorer, der kan spille ind.

Det ville bare have bidraget til langt større gennemskuelighed og ikke som nu, hvor det kommer til at ligne endnu en sæson med en masse skjulte prisstigninger, dækket ind som værende for at kompensere for højere billetpriser og inflation. Det føles desværre som om man undervurderer os som forbrugere, fordi man ved at vores forhold til F. C. København ikke er som at sammenligne med hvilket supermarked man nu foretrækker.

Vi kommer, nærmest uanset hvad, uanset hvor, uanset hvornår.

Den slags loyalitet skal fodres og belønnes, men desværre føles vejen klubben har valgt som værende pisk til alle, fordi de få ikke har højt nok fremmøde på deres sæsonkort, frem for gulerod til dem der kommer til hver kamp eller sørger for at afsætte deres billet, hvis de er forhindret.

Vi synes det rammer helt skævt, at hvis man misser fire hjemmekampe til en hel sæson, så har man ikke gjort sig fortjent til at have et kort-abonnement, men ryger i stedet over på billet-abonnement. Vi synes det er helt skævt, at man ikke arbejder med større gennemsigtighed i beslutningerne mht. til prisstigninger og i stedet pakker det ind i højere billetpriser, inflation og content fra FCK+. Det sidste endda noget der ikke kan fravælges i forhold til ens sæsonkort, så det er jo mere tvungen content.

Vi synes det rammer helt skævt, at man laver skæringen på loyalitetspoint på 3 år, så det udelukkende tæller fra da det hele eksploderede tilskuermæssigt efter corona. Det, selvom vi faktisk hilser en cyklus på loyalitetspoint velkommen. Allerede få timer efter nyheden kom ud, kom der flere gode forslag på sociale medier i forhold til, hvordan man kunne lave en cyklus som både gjorde det muligt for nye at komme op i systemet, men også anerkendte de fans, der har været med siden systemet blev indført.

Og netop det sidstnævnte er det vi er mest ærgerlige over.

Vi savner ,at man fra klubbens side i højere grad havde inddraget både almindelige fans, men også os som Fan Club og andre repræsentanter for fanmiljøet. Vi er af den overbevisning, at det er med inddragelse og samarbejde at de bedste løsninger bliver skabt.

”At være F.C. Københavner handler ikke om hvem man er, men hvad man er”